«شوهی یوشیدا» رئیس سابق SIE میگوید با متقاعد کردن «کازونوری یامائوچی» خالق Gran Turismo به کاهش واقعگرایی هندلینگ خودروها در جلوگیری از شکست اولین نسخه این بازی نقش داشته است.
یوشیدا در مصاحبهای با PlayStation Inside در پاسخ به این سوال که آیا دستاورد بزرگ از دوران کاری خود به یاد دارد، پس از اشارهای کوتاه به اینکه «واقعا مفتخر است که در شکلگیری Journey نقش داشته است»، داستان توسعه گرن توریسمو را تعریف کرد و آن را «داستانی که قبلا هرگز در جمع نگفتهام» نامید.
یوشیدا توضیح داد که در روزهای اولیه توسعه Gran Turismo یامائوچی میخواست هندلینگ خودروها بسیار واقعگرایانه باشد به این معنی که کنترل سوپراسپرتهای قدرتمند به همان اندازه در زندگی واقعی دشوار باشد، اما یوشیدا او را متقاعد کرد که اینگونه نباشد.
او به یاد آورد:
روزهای ابتدایی پلیاستیشن ۱ بود و کازونوری یامائوچی روی اولین گرن توریسمو کار میکرد. حتما به یاد دارید که روی جلد آن نوشته شده بود که بازی یک «شبیهساز رانندگی واقعی» است. میدانید، من طراح بازی نیستم اول و مهمتر از همه یک تهیهکننده هستم.
کازونوری یامائوچی در طول توسعه یک نمونه اولیه از گرن توریسمو را به من نشان داد و من از اولین کسانی بودم که آن را بازی کردم. راستش را بخواهید وقتی از شبیهسازی صحبت میکرد، واقعا جدی بود! این بازی فوقالعاده پیشرفته بود، شاید بیش از حد.
اما در ابتدا کازونوری یامائوچی بازخورد من را جدی نگرفت، بنابراین حدود ۳۰ مشتری را جمع کرد تا بازی را آزمایش کنند. همانطور که انتظار داشتم، همه آنها بدون استثنا در اولین پیچ تصادف کردند زیرا گیمپلی بسیار دشوار بود.
من در انتهای اتاق با کازونوری یامائوچی بودم در آن لحظه او رو به من کرد و گفت که حق با من است و آن زمان بود که همه چیز را تعدیل کرد و جنبه شبیهسازی خالص را کمی کاهش داد تا گرن توریسمو را که امروز در PS1 میشناسید، منتشر کند. دوست دارم به نوعی فکر کنم که من تا حدی سرنوشت گرن توریسمو را نجات دادم و نقش کوچکی در موفقیت آن داشتم.

یوشیدا پس از ۳۱ سال کار در سونی جایی که به لانچ پلیاستیشن اصلی کمک کرد و بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ به عنوان رئیس SIE Worldwide Studios خدمت کرد در ژانویه از این شرکت خداحافظی کرد. او چندی پیش اعلام کرده بود که استودیوی FromSoftware از همکاری با سونی برای انتشار Demon’s Souls ناامید شده بود.
یوشیدا در پادکست +Sacred Symbols توضیح داد که سونی قصد داشت با استودیوی فرامسافتور روی دنباله Demon’s Souls کار کند، اما این استودیو پیشنهاد را رد کرد و در عوض با بنداینامکو همکاری کرد. نتیجه این همکاری، تولد بازی Dark Souls بود که به یکی از محبوبترین سریهای تاریخ بازیهای ویدیویی تبدیل شد.
بازیهای بیشتر!