سایت خبری واکیکی
سایت خبری واکیکی
    حساب کاربری
    سبد خرید ( 0 )
      مبلغ قابل پرداخت
      مشاهده سبد خرید
      نوسان قیمت ری‌را و چانگان در بازار؛ شاسی بلندهای داخلی چند؟ + جدول

      نوسان قیمت ری‌را و چانگان در بازار؛ شاسی بلندهای داخلی چند؟ + جدول

      سایت خبری واکیکی

      1404/02/01
      نوسان قیمت ری‌را و چانگان در بازار؛ شاسی بلندهای داخلی چند؟ + جدول

      جهان صنعت نیوز، بر اساس قیمت شاسی بلند ایران خودرو، ری را ۱.۷ لیتر توربو ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۴ با قیمت ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود و هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو مدل ۱۴۰۴ به قیمت ۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت هایما ۸S مدل ۱۴۰۴ در بازار آزاد حوالی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

      براساس قیمت محصولات سایپا، در بازار، چانگان CS ۵۵ پلاس ۱.۵ لیتر توربو مدل ۲۰۲۴ حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ نیز در بازار آزاد حوالی ۲ میلیارد ۱۷۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده است. جدول زیر جهت اطلاع از قیمت شاسی بلندهای چینی ارزان در اردیبهشت ۱۴۰۴ بخوانید.

      قیمت شاسی بلندهای ایران خودرو و سایپا – اردیبهشت ۱۴۰۴

      برندمدلکارکرد(کیلومتر)قیمت (تومان)
      ری را ۱.۷ لیتر توربو ۶ سرعته اتوماتیک۱۴۰۴صفر۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
      هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو۱۴۰۴صفر۱,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
      هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس۱۴۰۴صفر۲,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
      هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک۱۴۰۴صفر۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
      هایما ۸S۱۴۰۴صفر۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
      هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو۱۴۰۴صفر۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
      چانگان CS ۵۵ پلاس ۱.۵ لیتر توربو۲۰۲۴صفر۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
      چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳۲۰۲۴صفر۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰

      مقایسه ری را با چانگان CS ۳۵

      ریرا ایران‌خودرو از نسخه به‌روز شده موتور EF۷ توربو با نام EFP استفاده می‌کند و به کمک این پیشرانه ۱۶۴۵ سی‌سی ۴ سیلندر، می‌تواند چیزی نزدیک به ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن‌ متر گشتاور را به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک تحویل دهد. گیربکس با قابلیت تعویض دستی توسط شیفترهای دنده پشت فرمان عرضه شده که می‌تواند تجربه رانندگی ریرا را لذت‌بخش‌تر از حریف کند. جعبه‌دنده ریرا از نوع اتوماتیک سنتی AT مجهز به مبدل گشتاور است که در قالب برندهایی نظیر DAE یا لاندا در بازار ایران وجود دارد و روی خودروهایی مثل ۲۰۷ اتوماتیک یا تارا اتوماتیک نصب شده است. این نوع گیربکس از لحاظ کیفی در حد نمونه‌های ژاپنی یا فرانسوی نیست و معمولاً نیاز دارد تا هر ۲۰ هزار کیلومتر سرویس روغن و صافی آن انجام شود تا دچار خرابی زودتر از موعد نشود.

      در طرف دیگر، چانگان CS۳۵ پلاس با موتور ۱.۴ لیتری مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت داخل سیلندر وارد بازار ایران شده است. این پیشرانه حدود ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه‌ تر خود تحویل می‌دهد. گیربکس‌های دوکلاچه نیز معمولاً استهلاک نسبتاً زیادی از جهت دابل‌کلاچ دارند، اما نمونه‌های روغنی یا خیس در مقایسه با سیستم‌های دابل‌کلاچ خشک کم‌استهلاک‌تر هستند و کمتر نیاز به تعویض سیستم کلاچ پیدا می‌کنند. هر دو خودرو از نوع دیفرانسیل جلو هستند و چانگان حدود ۳۵ کیلوگرم نسبت به حریف ایرانی وزن کمتری دارد. عملکرد فنی چانگان CS۳۵ پلاس به همراه وزن کمتر باعث شده تا این خودرو در شتاب‌گیری نسبت به ریرا هیجان بیشتری در سرنشینان ایجاد کند و در حالت استاندارد ظرف مدت ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اما شتاب صفر تا صد ریرا تقریباً ۱۰.۴ ثانیه است که اگرچه برای کراس‌اوور شهری در این ابعاد کاملاً قابل قبول به نظر می‌رسد، اما به هر حال نسبت به حریف چینی کندتر عمل می‌کند.


      منبع خبر: جهان صنعت نیوز

      ثبت دیدگاه