بازی South of Midnight تنها چند هفته پس از عرضه رسمی در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۵، موفق شد به دستاوردی بزرگ دست یابد.
این بازی از استودیوی Compulsion Games در این مدت کوتاه، بیش از ۱ میلیون بازیکن را به خود جذب کرد. در حالی به چنین موفقیتی رسید که بهعنوان یک داستان فانتزی تاریک با الهام از فرهنگ و اسطورههای جنوب آمریکا طراحی شده و با سبک گوتیک جنوبی ترکیب شده است.
پیش از این، استودیوی سازنده با ساخت بازی We Happy Few شناخته شده بود؛ عنوانی در سبک بقا و اولشخص که در نسخهای دیستوپیایی از انگلستان دهه ۶۰ میلادی روایت میشد. اما South of Midnight با روایتی تازه و منطقهای کمتر دیدهشده، توانست توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند.
گیوم پرووست، مدیرعامل و رئیس استودیو، در گفتوگویی با Game Rant اعلام کرد که یکی از دلایل اصلی موفقیت این بازی، انتخاب یک منطقه خاص و کمتر پرداختهشده در صنعت بازیهای ویدیویی بوده است. او گفت:
منطقه جنوب آمریکا، با تمام افسانهها و باورهای محلیاش، فرصتی بینظیر برای روایت داستانهایی متفاوت فراهم کرده است.
او همچنین تاکید کرد که نقش استودیوهای تحت مالکیت مایکروسافت صرفا ساخت بازیهای بلاکباستر نیست، بلکه آنها وظیفه دارند تجربههایی متمایز و فرهنگی به مخاطبان ارائه دهند.
بازی South of Midnight در حال حاضر یکی از موفقترین عناوین سرویس گیمپس به شمار میرود و در کنار بازیهایی مانند Atomfall و Clair Obscur: Expedition 33 بخشی از موج موفقیتآمیز اخیر این سرویس است.
اگر به بازیهایی با روایتهای عمیق و فضاهای خاص علاقهمند هستید South of Midnight میتواند تجربهای متفاوت و فراموشنشدنی برای شما باشد.
نظر شما درباره این عنوان زیبا چیست؟ برای خواندن نقد بازی، این مقاله را مطالعه کنید.
معرفی ۱۰ قاتل سریالی!