تابستان ۲۰۲۶، آمریکای شمالی میزبان بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان، جام جهانی فوتبال خواهد بود. انتظار می رود این تورنمنت تاریخی با میزبانی مشترک ایالات متحده، مکزیک و کانادا، موجی عظیم از تحرک اقتصادی و فرهنگی را برای جوامع محلی هر سه کشور به ارمغان بیاورد و هواداران فوتبال را از سراسر جهان گرد هم آورد.
تأثیر اقتصادی این رقابت ها فراتر از کسب وکارها خواهد بود. خدمات اقامتی و مراکز گردشگری نیز انتظار دارند با ظرفیت کامل فعالیت کنند، زیرا میلیون ها هوادار به قصد حمایت از تیم های ملی خود، به شهرهای میزبان سفر خواهند کرد. پیش بینی می شود این موج اقتصادی، از نظر مقیاس با آنچه در سوپربول (بزرگ ترین رویداد ورزشی ایالات متحده) دیده می شود، قابل مقایسه باشد.
جام جهانی؛ فراتر از سوپربول
بر اساس گزارش New York Business Journal، جام جهانی فوتبال توانایی پشت سر گذاشتن محبوب ترین رویداد ورزشی آمریکا را دارد. سوپربول که قهرمان لیگ NFL را معرفی می کند، ۱۰.۵ میلیون دلار درآمد اجاره ای (هزینه اقامت) ایجاد کرده است؛ اما با توجه به تقاضای بی سابقه برای حضور در مسابقات جام جهانی، انتظار می رود این رقم به مراتب بیشتر شود.
در شهرهایی مانند نیواورلئان، میانگین هزینه اقامت شبانه پیش از این ۱۴۵۰ دلار بوده و پیش بینی می شود در طول تورنمنت افزایش قابل توجهی داشته باشد. داده های AirDNA نشان می دهد که در روزهای منتهی به سوپربول امسال، نرخ ها ۶۷.۱٪ افزایش یافته و رکورد ۱۰.۵ میلیون دلار از قبل محقق شده است.
رشد فوتبال در آمریکای شمالی از زمان برگزاری اولین جام جهانی در سال ۱۹۹۴ شگفت انگیز بوده است. لیگ برتر فوتبال آمریکا اکنون با جذب ستارگانی همچون لیونل مسی در میامی از دیده شدن و اعتبار بین المللی قابل توجهی برخوردار است و پیش بینی ها برای جام جهانی ۲۰۲۶ بی سابقه است.
نیویورک و نیوجرسی انتظار دارند که تنها از هشت مسابقه برگزار شده در استادیوم مت لایف بیش از ۳.۳ میلیارد دلار رونق اقتصادی به دست آورند. همچنین پیش بینی می شود این تورنمنت حدود ۱.۷ میلیارد دلار هزینه بازدیدکنندگان را به همراه داشته باشد که ۱.۳ میلیارد دلار آن مربوط به درآمدهای مرتبط با نیروی کار است. در طول یک ماه، حدود ۱.۲ میلیون هوادار در ورزشگاه ها حضور خواهند یافت؛ رقمی معادل درآمد یک دهه استادیوم مت لایف.
بیشتر بخوانید:
تجربه ای فراموش نشدنی برای میلیون ها هوادار
با حضور ۴۸ تیم در سه کشور میزبان، پیش بینی می شود حدود شش میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان به ورزشگاه ها سفر کنند. این رویداد نه تنها برای علاقه مندان به فوتبال، بلکه برای تمامی مخاطبان، تجربه ای منحصر به فرد، هیجان انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود.
بیشتر بخوانید: