جهان صنعت نیوز، غلامرضا نوری قزلجه در جلسه شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر سرمایه گذاری و امیدآفرینی و جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به عنوان اولویت شعار سال، به موفقیت های تنظیم بازار، تعیین تکلیف بدهی های وزارتخانه و احیای جایگاه ایران در سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اشاره کرد و خواستار ارائه اخبار امیدبخش در رسانه ها برای تقویت روحیه عمومی جامعه شد.
وزیر جهاد کشاورزی با تبریک هفته کارگر و قدردانی از تلاش های کارگران بخش کشاورزی، این حوزه را یکی از ارکان اصلی تحقق شعار سال در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری دانست و افزود: کمبود سرمایه در کشاورزی چالش مهمی است اما باید از این چالش ها برای جذب سرمایه و تقویت زیرساخت های این بخش بهره گیری کنیم.
وی با ابراز رضایت از گزارش ها درباره قیمت گذاری، خودکفایی محصولات کشاورزی، تأمین کود بهاره، دامپزشکی و امور بین الملل، ادامه داد: احیای حق رأی ایران در سازمان فائو و تقویت همکاری های بین المللی، از دستاوردهای مهم وزارتخانه است که در این راستا باید از اقدامات و پیگیری های معاونت امور بین الملل وزارتخانه در موفقیت و حل این مسأله قدردانی شود.
نوری قزلجه تصریح کرد: معاونان تخصصی وزارت جهاد کشاورزی باید در دیدار با مسئولان و نخبگان جامعه، با تسلط کامل بر عملکرد وزارتخانه، ضمن تشریح و تبیین از دستاوردهای این هشت ماه کار و فعالیت دفاع کنند.
وی به موفقیت های تنظیم بازار در ماه های پایانی سال ۱۴۰۳ و کاهش تورم خوراکی در اسفند و فروردین سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: از تلاش های همه همکاران در ستاد و صف در استان ها و همچنین سازمان های تابعه برای تأمین نیازهای بازار در شرایط پرتقاضا شب عید و ماه رمضان تشکر می کنم.
این عضو کابینه دولت چهاردهم با اشاره به محدودیت های منابع آب و چالش های اقلیمی، بر لزوم نگاه علمی به این مسایل تأکید کرد و گفت: برگزاری همایش هایی با محوریت سرمایه گذاری، تغییرات اقلیم، نظام بهره برداری و تجارت محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۴ ضروری است و باید با ایده های جدید، خلاق و عملیاتی چشم انداز و آینده روشن این بخش ها را دقیق و علمی ترسیم شود.
اهمیت امیدآفرینی در رسانه ها/ دستاوردها را به مردم بگویید
نوری قزلجه بر ضرورت پرهیز از انتشار اخبار منفی در رسانه ها تاکید کرد و گفت: همه مسئولان و مدیران تلاش کنند با ارائه اخبار امیدبخش، توانمندی های کشاورزی کشور را برجسته کرده و به گوش مردم و جامعه برسانند. انتشار پیام های مثبت، روحیه عمومی را تقویت کرده و جایگاه اقتصادی کشور را در برابر نوسانات خارجی مستحکم می کند.
منبع: ایرنا