
مهر: مدیرکل بازاریابی گردشگری خارجی گفت: با همکاری UN Tourism برنامه آموزشی مختص ایران با عنوان دوره بازاریابی گردشگری با تمرکز بر جذب گردشگران چینی در حال برگزاری است.
مسلم شجاعی با بیان این خبر گفت: با توجه به اهمیت علم بازاریابی و روندهای در حال تغییر آن، از یک سال پیش، دوره اختصاصی بازاریابی گردشگری از سازمان جهانی گردشگری ملل متحد(UN Tourism) درخواست شد.
وی بیان کرد: سیاست اصلی این دوره یادگیری و ارتقا دانش بخش های خصوصی و دولتی به شمار می آید و طی نشست های مختلف طراحی دوره برای نفوذ به بازار چین با مشارکت دانشگاه های چینی تعریف شده است.
شجاعی افزود: بر این اساس نزدیک به ۵۰ نماینده از تشکل های خصوصی، فعالان گردشگری، همکاران ستادی و استانی از جمله اصفهان، تهران، فارس، کرمان، خوزستان، گیلان، گلستان، کرمانشاه و … که بازار هدف آنها کشور چین است، معرفی شدند تا در این دوره شرکت کنند و از سرفصل های آموزشی به روز در این زمینه برخوردار شوند.
شجاعی ادامه داد: در دوره آموزشی بازاریابی گردشگری با تمرکز بر جذب گردشگران چینی تاکنون موضوعاتی شامل انواع روش های بازاریابی، ابزارهای معرفی محصولات گردشگری، پیشنهاد روش های نوین و فناورانه معرفی گردشگری ایران، شناخت نیازها، علایق و سلایق گردشگران چینی، بررسی اقدامات سایر کشورها در بازار چین و غیره مطرح شد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی افزود: معاونت گردشگری به عنوان یکی از نهادهای فعال در حوزه گردشگری ایران بر اهمیت ویژه بازار چین در چشم انداز توسعه گردشگری بین المللی کشور کاملاً واقف است و در سال های اخیر، تلاش های هدفمند برای ورود به این بازار بزرگ و با ظرفیت صورت گرفته اما همچنان فاصله قابل توجهی میان اقدامات انجام شده و نتایج مورد انتظار وجود دارد.
شجاعی ادامه داد: هدف ما از حضور در این دوره آموزشی، بهره گیری از تخصص دانشگاه شاندونگ برای ارتقای شناخت کارشناسان دولتی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران از بازار چین و تدوین راهبردهای هوشمندانه تر و اثربخش تر در حوزه بازاریابی گردشگری چین محور است.
وی تصریح کرد: ما بر این باوریم که طراحی برنامه های منطبق با ویژگی های فرهنگی، اقتصادی و رفتاری گردشگران چینی، شرط لازم برای موفقیت در این بازار است.
شجاعی با اشاره به اینکه بازار گردشگری چین در دو دهه اخیر به بزرگترین و با اهمیت ترین بازار گردشگرفرست دنیا تبدیل شده است، گفت: طبق گزارش های سازمان جهانی گردشگری، کشور چین از نظر تعداد گردشگران خروجی و میزان هزینه کرد در رتبه های اول جهانی قرار دارد و رشد طبقه متوسط، افزایش درآمد سرانه، زیرساخت های دیجیتال و سیاست های تسهیل سفر از سوی دولت چین زمینه ساز رشد چشمگیر این بازار شده است.
وی مطرح کرد: بازار چین برای کشورمان نه تنها از نظر کمی و نوع تقاضای سفر اهمیت ویژه ای دارد بلکه در بخش های فرهنگی، تاریخی، تجاری و طبیعت گردی می تواند به عنوان یک بازار هدف راهبردی در نظر گرفته شود.
منبع خبر: پایگاه خبری تحلیلی انتخاب